科比退役了吗

更新:2016-04-14 08:48:37

查看相关文章

  科比退役时间

  北京时间4月14日,据NBA官网报道,湖人当家球星科比将在今天正式告别他征战了20年的NBA赛场。在这个特殊的时刻来临至今,黑曼巴在接受采访时发表了他的退役宣言。

  科比20年的职业生涯,他曾取得过无数荣耀和辉煌,也曾经历过失败和低谷。回顾过去,科比是否会有一些让他感到后悔或者想要重新来到的时刻?

  “如果我有能力可以让时光倒流,我永远不会使用它。”科比坚定地说道,“让我想一下。因为你经历过的每一个时刻都没有任何意义,你一直可以让时光倒流并重新再来。所以这会失去它的味道,失去它的美丽。事情已经最终确定,你知道,那种时刻不会再次出现。”

  “如果我有能力可以回到过去并且再次经历那些事情,这对我而言很可笑。”

  今天,湖人将在斯台普斯迎战爵士,而这也是科比职业生涯的告别战。等到这场比赛结束之后,当科比最后一次脱下那件湖人24号球衣,他会有怎样的感受呢?

  “(我会)非常平静,非常感谢我拥有过的20年。”他说道,“然后准备好离开。”

  4月14日是洛杉矶湖人队本赛季的最后的一个比赛日,这场原本无关紧要的比赛因为科比去年的一个决定而变得意义非凡。

  这位洛杉矶湖人队的当家球星在去年11月30日宣布,他将在本赛季之后退役,结束自己20年的职业生涯。也就是说,五个月后的这场比赛,成了科比的告别演出。因此即便球票被炒到了1万美元,也挡不住球迷们的热情。他们都想亲自来到现场,见证这个历史性的时刻。

  在洛杉矶,人人都爱科比。过去20年,他为这座城市带来了5个NBA总冠军。更为重要的是,从他穿上这一身紫金球衣那一刻起,他就没有再离开。无论是在球队三连冠时的如日中天,还是在饱受伤病困扰和新老交替的动荡岁月,他一直坚守着这片阵地,为这座城市而战。

  他也是自迈克尔•乔丹之后,个人成就和影响力最高的篮球明星。NBA历史总得分榜第三,NBA单场得分第二(这两项都超越了乔丹),20年中有18年入选了全明星,同时拿到两次得分王和两次总决赛MVP。

  在现役球员中,他的球鞋销量无人可敌;长期霸占NBA球衣占量榜,直到近年才被超过。在每一个客场,你都能注意到看台上不少穿着科比球衣的球迷。他在美国本土以外的欧洲和亚洲,同样是拥有最多粉丝的NBA球星。

  科比在NBA征战的20年,同时也是电视时代全面转向互联网时代的20年。互联网和科技进步对于科比这样的运动员带来的影响来自方方面面。

  科比退役原文

  Kobe Bryant says he's not one for farewell tours. But by Bryant's own admission, the end of a legendary career could be coming sooner than later.

  科比·布莱恩特说,自己不是那种想要一场接着一场巡回告别的人,但他承认,自己的传奇篮球生涯迟早都会结束。

  The Los Angeles Lakers are in New York to face the Knicks in what is potentially Bryant's last game at Madison Square Garden. At Saturday's shootaround, the future Hall of Famer addressed the media and admitted there are times when he questions whether he wants to continue playing basketball. And on the day in question, the answer was probably not:

  洛杉矶湖人队正在纽约对战尼克队,这可能是布莱恩在麦迪逊广场花园的最后一次比赛了。周六的投篮训练中,这位即将入驻名人堂的球星告诉媒体,他曾经多次考虑要不要继续打球。但他的答案可能是——不再打球。

  "If you asked me today, this would be my last year. But you never know," said Bryant, who is in the final year of his deal with the Lakers. "We'll keep it open. Whatever happens, happens."

  “如果你今天问我,我会回答说这可能是我职业生涯中的最后一年。但谁知道呢,”布莱恩说。他跟湖人队的合约今年即将到期。“我们不会过早下结论,顺其自然吧。”

  "The crowds, the chanting, people wanting to see me play – I'm extremely, extremely appreciative of that, I understand what that means. Listen, my personality isn't the rocking chair kind of thing, but the chanting of my name means enough to me."

  “球迷们、尖叫声,人们希望看到我继续打球——真的很谢谢大家。我知道这意味着什么。我不是那种渴望颐养天年的性格,不过听到球场上球迷们高呼我的名字已经足够。”

  At 37 years old and coming off of multiple injuries, Bryant acknowledged that recovering from a previous night's game is an all-day process for him. There's stretching and ice and massages and muscle stimulation and in-depth treatments where necessary. But, Bryant said, "If I wanted to keep playing, I could figure it out. "

  今年37岁的布莱恩伤病不断。他坦白,之前一场比赛中的伤病要用一整天的时间才能恢复。某些受伤部位需要拉伸、冰敷、按摩、肌肉刺激甚至深部处理。但布莱恩也说,“如果我想继续打球,我会想明白的。”

  科比在微博上发表了退役声明

  Dear Basketball,

  From the moment

  I started rolling my dad’s tube socks

  And shooting imaginary

  Game-winning shots

  In the Great Western Forum

  I knew one thing was real:

  I fell in love with you.

  A love so deep I gave you my all —

  From my mind & body

  To my spirit & soul.

  As a six-year-old boy

  Deeply in love with you

  I never saw the end of the tunnel.

  I only saw myself

  Running out of one.

  And so I ran.

  I ran up and down every court

  After every loose ball for you.

  You asked for my hustle

  I gave you my heart

  Because it came with so much more.

  I played through the sweat and hurt

  Not because challenge called me

  But because YOU called me.

  I did everything for YOU

  Because that’s what you do

  When someone makes you feel as

  Alive as you’ve made me feel.

  You gave a six-year-old boy his Laker dream

  And I’ll always love you for it.

  But I can’t love you obsessively for much longer.

  This season is all I have left to give.

  My heart can take the pounding

  My mind can handle the grind

  But my body knows it’s time to say goodbye.

  And that’s OK.

  I’m ready to let you go.

  I want you to know now

  So we both can savor every moment we have left together.

  The good and the bad.

  We have given each other

  All that we have.

  And we both know, no matter what I do next

  I’ll always be that kid

  With the rolled up socks

  Garbage can in the corner

  :05 seconds on the clock

  Ball in my hands.

  5 … 4 … 3 … 2 … 1

  Love you always,

  Kobe

  大意如下:

  致我最爱的篮球——

  小时候

  我穿着爸爸的直筒袜,

  想象着

  在西部大论坛球馆

  投球获胜的样子

  当时我就真切的知晓:

  我爱上了你

  倾其所有地爱上了你

  我给你我的心灵和身体

  给你我的精神和灵魂

  六岁的我

  深深爱上了你

  我未曾想过结果

  只是执着地

  不断前进

  不断奋斗

  我在篮球场挥洒汗水

  只为争取得到你

  你告诉我要动作敏捷

  我将自己的一切全心全意献给你

  因为你给予我的太多

  我在汗水伤痛中坚持着

  并非因为我想挑战自己

  而是因为你在召唤我

  我的一切只为你

  因为你即是如此

  你被赋予了生命,

  正如你赋予我生命

  你成就了一个六岁孩童的湖人梦

  至此我永远爱你

  但我无法继续迷恋你

  我的心能够承受打击

  我的意志能够战胜煎熬

  但我的身体知道,该说再见了

  很好

  我决定放手

  现在我想让你知晓

  这样我们便可珍惜剩下的时光

  我们都曾带给对方

  甜蜜和痛楚

  我们共同拥有

  你我都明白,不管今后我做什么

  我依旧是那个

  穿着老爸的直筒袜

  瞄准角落里的垃圾罐

  离进攻时间还有0.05秒

  手中握着篮球

  5 … 4 … 3 … 2 … 1

  永远爱你的,

  科比

展开阅读全文

本文位置:首页 > 生活/家居 > 影视娱乐 > 明星资料

最近热播剧 最近综艺节目 最近上映电影

更多内容

[漫漫看] 电影 电视剧 综艺节目 明星 电视节目表 你知道吗 鼓浪屿

记住网址:www.manmankan.com

Copyright © 2022 www.manmankan.com 版权所有